Acties

MEVE

Soort actie: Samenwerking.

Regelmatig doneert De Stichting aan  kledingbanken MEVE in Zoetermeer.

Huisraad voor gezinnen in noot.

zonder een warm en gezellig huis heeft een kind geen basis voor genoegdoening.

Schenken van kleding.
Dit omdat er veel jonge kinderen wekelijks van de kledingbank gebruik moeten maken.

laatste schenking was op 12-08-2016 550,- euro aan kleding .

Speeldag

Soort actie: Speeldag.

Regelmatig organiseren wij op scholen verenigingen en multiculturele buurthuizen dit zijn de basis voor onzen buitenspeeldagen.

wij komen langs met geweldig springkussen en oud Hollands buiten spellen

Schenken van knuffels.
Dit omdat er veel jonge kinderen deze dagen bezoeken.

Belonen wij elk kind met een leuken knuffel.

als aandenken aan deze super leuke dag.

Wenskaarten

Soort actie: Wenskaarten.

Regelmatig worden er door verenigingen/scholen

wenskaarten acties gehouden in verschillende plaatsen in Nederland.

Door middel van wenskaarten acties kunnen we kinderen helpen in Nederland of voor de kinderen van de vereniging/school die ze aanbied.

De vrijwilligers/verenigingen die zich inzetten voor de wenskaarten actie doen dit zonder enige vorm van vergoeding.

Alle vrijwilligers zijn in het bezit van een vrijwilligerspas met het logo van Stichting Bijstands kind.

Mocht u vragen hebben tot betrekking de wenskaarten actie neem contact op via het algemeen telefoonnummer van Stichting Bijstands kind telefoonnummer: 079 3690019

de ansichtkaarten die van af 01-11-2016 woorden verkocht.

komen tegoeden aan het reisje naar onky donky op

17-12-2016

dus help ons op reis gaan en koop online of bij in de winkel.

Uitdelen

Soort actie: Uitdelen

Regelmatig worden er door vrijwilligers krentenbollen en fruit uitgedeeld op scholen/verenigingen in Nederland.
Ook geven we informatie aan de leerkrachten/Trainers over hoe je armoede kunt herkennen.
Meer als 420.000 kinderen in Nederland leven onder de armoedegrens.
In een stad zoals Den Haag is dat 1 op 4 kinderen onder de 16 jaar.

Onky Donky

Soort Actie: Onky Donky reis 17-12-016

Graag stel ik stichting Onky Donky aan u voor. Onky donky vindt dat elk kind een zorgeloze jeugd verdient. Speciaal voor kinderen van 3 – 12 jaar met een beperking, ziekte of zorgelijke thuissituatie is dankzij initiatiefneemster Marlies Boekhoorn en de financiële steun van onze donateurs en sponsoren het Onky Donky huis in Ouwehands Dierenpark gebouwd. Vanuit het Onky Donky huis bezorgen wij sinds juli 2016 kinderen een volledig verzorgde, onvergetelijke dag. Deze dag bestaat uit een ontvangst met ontbijt/snack, een lunch en drankje na afloop. De activiteiten die wij organiseren vinden in het park en in het Onky Donky huis plaats. Denk aan een kijkje achter de schermen bij de dierverzorgers, educatieve puzzeltochten of workshops.

Samenwerking

Er zijn gelukkig vele stichtingen en instellingen die zich net als stichting Bijstandskind inzetten voor kinderen met een zorgelijk bestaan. Stichting Onky Donky draagt daar graag haar steentje aan bij en neemt een faciliterende rol voor haar rekening. Door onze unieke locatie In Ouwehands Dierenpark, het rustige en gezellige Onky Donky huis met faciliteiten en de passe-partouts voor het park kunnen wij voor onze partners van meerwaarde zijn.

wij gaan op reis naar onky Donky meden door de opbrengst van de wenskaarten verkoop